20 Ağustos 2007 Pazartesi

Sabun Köpükleri Çoğaldı

Sanırım çözdüm...
kendimce bir sonuca vardım,
boyum beş santim daha uzadı!

neden aç bizde hep emekçiler, işçiler,
üretkenler, gerçek çalışanlar?
neden hiç bitmez inlemeleri
ağlamaları?

O kadar çoğaldı ki sayıları yöneticilerin
ve patronlar, öyle aptalca inandılar ki
onların sabun köpüğü vaadlerine;
20 kişinin maaşıyla
tek adamları işe almaya başladılar
ve inandılar ki;
o sabun köpüğü gavatlar
20 kişi gücüyle
bütün işlere yetecekler!?

halbuki zamanla
öyle arttı ki sayıları sabun köpüklerinin
şiştikçe şiştiler
konuştukça konuştular
ve ortada yönetcekleri adam bile kalmadı!..
böylece ortada
şu bizim zavallı ülkenin piyasalarında
üreten kalmadı,
iş kalmadı,
emek kalmadı.

adam ticaretiyle
bir ülkenin çarkı dönmez oldu,
fena çuvalladı!

Evet evet!
sanırım çözdüm!
ve boyum beş santim daha uzadı!


Ömer Dalman (Ağustos 2007)
www.antoloji.com/omer_dalman

Hiç yorum yok: