25 Haziran 2007 Pazartesi

Delikanlı Değil İnsanoğlu

Kimine 'kardeşim' dersin
jest yaparsın;
hakaret sayar,
yandan yandan kıvırır,
'dostum'a fit eder.

Kimine 'dostum' dersin;
borçlanmaktan korkar, geri kaçar,
yüzünün rengi atar.
arkadaşlığa sığınır.

Delikanlı değil artık hiçbir insanoğlu dostum,
masama gelirsin adam gibi
veya yanıma sokulursun,
akrabalığın en babasını görürsün, şaşırırsın!

ama bilirim; sen de onlardansın,
belki hemen değil,
ama mutlaka sonradan

uzaklaşınca yanımdan
şüpheler düşer o taşlanmış gönlüne,
'acaba? ' dersin
ve uzakta durmaya karar verirsin.

Delikanlı değil artık hiçbir insanoğlu dostum,
delikanlı olan zaten bilir bunu.
kazmaz kimsenin kuyusunu
yandan yandan kıvırmaz...

yine de masam, bağrım hep açık bil bunu!..
yarın öbürgün belki

bir ihtimal kendinle buluşursan,
emin ol ki beni de arayacaksın!


Ömer Dalman (Haziran 2007)
www.antoloji.com/omer_dalman

Hiç yorum yok: